Χρησιμότητα των συστατικών στον ανθρώπινο οργανισμό

1) Νερό
2) Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για την αναπαραγωγή των κυττάρων του οργανισμού, που αλλάζουν κατά χιλιάδες κάθε στιγμή.
3) Το λίπος και τους υδατάνθρακες τα χρησιμοποιεί ο οργανισμός μας για καύσιμη ύλη (παραγωγή ενέργειας, κίνηση εργασία κ.λ.π.)
4) Οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για την αφομοίωση από τον οργανισμό των συστατικών των τροφών. Χωρίς τις βιταμίνες, ακόμη και αν τρώμε τροφές με άφθονα συστατικά δεν είναι δυνατή η απορρόφηση τους από τα κύτταρα.
Έλλειψη βιταμινών σημαίνει ατροφία των κυττάρων, αδυναμία, βαθμιαία εξασθένηση του αμυντικού και ανοσοποιητικού συστήματος, αρρώστιες στην καρδιά, τους πνεύμονες, στα μάτια, στο πεπτικό σύστημα.
5) Μεταλλικά άλατα (ασβέστιο, σίδηρος, φώσφορος, μαγνήσιο κ.λ.π.) είναι απαραίτητα στοιχεία για την οικοδόμηση του σώματος αλλά και για την ευεξία
Βοηθούν όπως και οι βιταμίνες στην αφομοίωση από τον οργανισμό των άλλων συστατικών Είναι οι εμψυχωτές της θρέψης και της ανάπτυξης.
Έλλειψη μεταλλικών αλάτων σημαίνει: Μείωση οξυγόνου από τους πνεύμονες και τα κύτταρα, φυματίωση ραχιτισμός, αναιμία, ατονία. Ψυχική κατάπτωση.
6) Οι ορμόνες και τα ένζυμα είναι απαραίτητες ουσίες για το ανοσοποιητικό σύστημα και την άμυνα του οργανισμού εναντίων των ασθενειών.
Βοηθούν στην καλή θρέψη και στην καλή σωματική υγεία.
Οι πολύτιμες αυτές ουσίες βρίσκονται μόνο στις ωμές τροφές, το μαγείρεμα και γενικά η φωτιά τις καταστρέφει.
Αναγκαίες λαμβανόμενες ποσότητες.
Ένας άνθρωπος μέσης ηλικίας, κανονικού βάρους και ύψους, έχει ανάγκη τις εξής περίπου ποσότητες ανά 24ωρο: 2,5 κιλά νερό, 40-60 γραμμάρια πρωτεΐνες, 70 γραμμάρια λίπος , 420 γραμμάρια υδατάνθρακες και τις ανάλογες βιταμίνες, μεταλλικά άλατα, ορμόνες και ένζυμα που περιέχουν οι τροφές ενός σωστού, υγιεινού διαιτολογίου. 


Προηγούμενη σελίδα | Κεντρική σελίδα | Κατάλογος